Äventyrare åk 6-8

Som äventyrarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag och i vår kår får alla vara med och ta plats. Vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, i Scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt. Tillsammans bestämmer ni vad ni ska göra, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

Välkomna till Äventyrarnas avdelning i Sofia Scoutkår!
På Äventyrarna träffas scouter i årskurser 6-8 på Torsdagar 18:00 – 20:00, vanligtvis i våran scoutstuga Bastan.

Vill du börja på Äventyrarna?

Då kan ni höra av er till oss ledare, våra kontaktuppgifter finns längst ner på sidan. Alternativt kan ni fylla i en intresseanmälan längst ner på den här sidan , så kontaktar vi er. Det är såklart inga problem att starta mitt i terminen.

I Sofia Scoutkår har vi en prövoperiod på tre möten innan man behöver registrera sig eller betala något.

Välkomna!

TerminsprogramHT23