Utmanare | Åk 9 – 18 år

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt. Du och dina kompisar har möjlighet att åka på en mängd olika läger och äventyr runt om i Sverige, Europa och världen. Det är som utmanarscout som många får möjlighet att åka på världsscoutjamboree.

Hallå och välkommen till Utmanarna i Sofia Scoutkår!
På Utmanarna träffas scouter från årskurs 9 till 18 år, på tisdagar 18:00 – 20:00.

Här hittar ni terminsprogrammet för hösten 2023: Program Utmanare HT23

Som Utmanare finns det också möjlighet att vara med på UttRo’s arrangemang!

Vill du börja på Utmanarna?

Då kan ni höra av er till oss ledare, våra kontaktuppgifter finns längst ner på sidan. Alternativt kan ni fylla i en intresseanmälan längst ner på den här sidan, så kontaktar vi er. Det är såklart inga problem att starta mitt i terminen.

I Sofia Scoutkår har vi en prövoperiod på tre möten innan man behöver registrera sig eller betala något.

Välkomna!