För scouter

Är ni nya i kåren? Då bör ni fylla i scoutens personuppgifter genom det här formuläret, så vi kan registrera scouten. Då är de även försäkrade under möten och läger.

Du kan också skriva ut och lämna en sådan här registreringslapp till din ledare om du hellre vill det.

Scoutdräkt

Det kan vara svårt att veta var man ska sätta sina märken. Scouterna har en broschyr med de flesta märkena och var de ska sitta.
Anvisningar för märken och hur de ska placeras på scoutdräkten.

Vi beställer scoutskjortor och annat från scoutshopen minst en gång per termin. Om ni beställer genom kåren slipper ni Scoutshops plock- och fraktavgift.
Beställ scoutvaror

Packlistor

Det kan vara bra att ha när man ska iväg, här har vi en både för hajk och för läger.

Utrustningslista Hajk
Utrustningslista Läger

Kår-PM

I kår-PM:et finns all möjlig information om hur kåren drivs. Allt från medlemsregistrering och aktivitetsbidrag till uthyrning av utrustning. Här hittar du även kårens krisplan.

Kår-PM

Hantering av personuppgifter

Här kan ni läsa kårens rutiner för hantering av personuppgifter:

Rutiner för behandling av personuppgifter