Fredagskul och läxhjälp i scoutlokalen 3 september!

25 augusti, 2021 av Linnéa Arthursson

Nu är fredagskul som vi hade i scoutkåren för några år sedan tillbaka! Det var uppskattat då och vi tror att det kan bli mycket uppskattat igen.

Vissa fredagar varje månad finns det alltså möjlighet att komma till Scoutlokalen och få hjälp med läxorna eller spela spel tillsammans med andra scouter i kåren. Det kommer finnas åtminstone 2 ledare/hjälpledare som är med under varje tillfälle.

När: fredag 3 september

Hur: Drop in från kl.17.00, och gå hem senast kl.20.30

Vad: Läxhjälp och spela spel

För vem: Spårare och uppåt (som är medlemmar i Sofia Scoutkår)

Ta med: Läxor och om man har ett spel får man självklart ta med det (det kommer finnas spel att låna på plats)

Anmälan: Behövs ingen

Nästa fredag är det premiär för fredagskul och läxhjälp!! Därefter siktar vi på att ha fredagskul och läxhjälp ungefär 2 gånger i månaden (när beror mycket på vilka fredagar vi ledare har möjlighet att vara med). Det kommer på måndagar läggas upp ett inlägg, på Facebook och Instagram som säger att det är Fredagskul och läxhjälp den veckan (om det inte blir något den veckan kommer det förmodligen inte komma upp något inlägg).