Sommarläger 2021

1 mars, 2021 av Håkansson Jonatan

Hej scouter och vårdnadshavare, i kåren håller vi nu på med att planera årets sommarläger. Lägret är planeras starta 7/8 för äventyrare och utmanare och 9/8 för upptäckare och spårare och avslutas sedan för alla avdelningar 12/8. Lägret kommer att vara baserat i Ryssbystugan utanför Nässjö. Dagarna innan upptäckare och spårare kommer, blir det ”lite” vandring för de äldre (ävent. och utm.).

Tanken med datumet är att vi vill ha lägret så sent som möjligt för att maximera sannolikheten att vi kan och får genomföra lägret, och vi har också av samma anledning tänkt att det är smidigt att ha lägret relativt nära Jönköping.

Vi hoppas att så många som möjligt är intresserade av att följa med på detta läger! Det kommer bli riktigt kul! Lägrets tema: Harry Potter!!

Det vore bra för oss som planerar lägret om man på något sätt meddelar sin ledare om man är intresserad av att åka på lägret, senast den 31 april.

Mer information kommer komma efter hand under terminens gång.

Med vänliga hälsningar,

Jonatan Håkansson och Linnéa Arthursson, Sofia scoutkår